30 Kasım 2008 Pazar

Gölgesizler

"Yazmayacaktım...... Söz vermiştim kendime daha bir hafta olmadı ama dayanamadım kırdım sözümü! Yazmalıydım! Yoksa gerçekleri kim anlatacaktı yeni nesillere!" dememi beklemiyorsnuz a sevgili dostlar? Yazmam yazmamam bişey değiştirmiyor çünkü SİZ ZATEN YOKSUNUZ :) Olsun tek bir dost yeter de artar yeter ki gerçek olsun berkay gibi! İşte onun için yazıyorum...

Bugün okulda patent eğitimi aldım, sabah 9buçukta başlayıp akşam 17:00 da bitti. MM den çıkmış çarşıya doğru yürüyordum ki aklıma bişey geldi dur dedim bunu bloga yazayım. Sonra işte unuttum. Şimdi ne yazıcam bilmiyorum eğer aklıma gelirse diye sizi hatta bekletiyorum sorun değil inşallah?
O zaman size yakında çıkacak olan bir filmden bahsedeyim: "Gölgesizler".
Gölgesizler Hasan Ali Toptaş'ın aynı isimli romanından (1995'te) uyarlanmış; göçmenliği, göçmenlerin yaşadıkları, onlara yaşatılan kimlik karmaşasını anlatan bir film. Kırklarelinde çekilmiş. Başrollerde Selçuk Yöntem ve Hakan Karahan ve birçok isim daha var. Hakan Karahan Candan Erçetin'in birçok şarkısının "Sinan" rumuzlu (gizli) söz yazarı, aynı zamanda 11 yıllık sevgilisi. Bu filmin müziklerini yapan kişi de yugoslav göçmeni Candan Erçetin bu arada. Bu kızıl prenses öylesine kelimelerle-anlatılamayacak-bir-şey ki... İşte film için yaptığı şarkının sözlerinin bir kısmı:

Yalanlar içinde doğruyu bulan, cayanlar içinde sözünde duran, satanlar içinde ayak direyen, yananlar içinde değil miyim?

Her adalete duvar ördüren, her cesarete kilit vurduran, her asalete boyun eğdiren, sen değil de ben miyim?

Geçimsizim bugünlerde, kimsesizim bu yerlerde, değersizim bu ellerde, çaresizim doğduğum yerde, gölgesizim hergün her yerde"

Vatan gazetesi internet sitesinde bu şarkıyı legal mp3 olarak yayınlıyor ve indirmemizi sağlıyor. Bence dinlemelisiniz, Candan Erçetin'in tarzından çok farklı; Yaşadıkları canına tak etmiş, gururla "Türküm" diyen vatansever bir göçmenin feryadı bu şarkı. Söz-müzik: Candan Erçetin...

işte bu da şarkı:

1 Comment:

  1. Aybüke said...
    müthiş bir yazı

Post a Comment